2017. szeptember 1., péntek

Elkészült végre a Farkasverem című regényem!

Régóta "aludt" már a blogom, aminek az oka sajnos az írás iránti elkedvtelenedésem volt.

Először is, egy kis személyes mondanivaló:

Az, hogy az ember íróként beteljesítse az álmát sokkal nagyobb kitartást igényel, mint ami nekem volt, viszont bevallom, nem tettem valami nagy erőfeszítéseket annak érdekében, hogy minél több emberhez eljussanak az írásaim. Ez talán azért is lehetett így, mert mindkét megjelent történetem, a Menage és a Köd is számomra elég személyes forrásból táplálkozott regény, amit emiatt kicsit féltem is a nagyközönség elé tárni. Ebből aztán az következett, hogy nem mertem reklámozni, inkább a háttérbe vonultam velük, és elbújtam. Volt, hogy kicsit meg is bántam, hogy kiadattam ezeket. Azt gondoltam, amit írtam az kínos, és úristen, mit gondolnak azok, akik elolvassák? Az elbujdosás eredménye az volt, hogy csak alig-alig egy páran szereztek be maguknak a regényekből, amitől kezdtem úgy érezni, hogy ugyan, minek is írok. Ettől elment a kedvem az írástól is. Ebbe az ördögi körbe kerültem bele.

Nemrég azonban belém csapott a villám, ihlet formájában, és három nap alatt megírtam a Farkasverem című regényem végét, kábé harminc oldalt, ami már évek óta váratott magára. Az eredetiét 2008 decemberében fejeztem be, és azután kezdtem el átírni az egészet, újra végigrágni magamat rajta. Mivel ez egy sorozat, a főcímen sokat variáltam. Először "A vonzerő rabjai" volt, de erről végül letettem, mert attól féltem, hogy valami csöpögős, romantikus történetnek fogják hinni, amit nem igazán kedvelek, ezért kitaláltam, hogy "Éjsötét és napvilág" lesz, ami tök jól tükrözi a lényeget: a sötét és a fény oldalának szembenállását.

Ez a regény sorozat a személyes kedvencem, ami ezért sokkal inkább megérdemli, hogy könyv formát kapjon, mint az előzőek, és végre így foghassam a kezemben azt a történetet, amit már tizenöt éve szövögetek magamban. Ez a történet igazán az, ami én vagyok, és ami a legjobban vonz.

Egy általam kitalált középkori világban játszódik, fekete és fehér boszorkányok szereplésével, a jó és a rossz törékeny viszonyával és a köztük lévő ingatag egyensúllyal. Egy boszorkány család életét kísérjük nyomon, leszármazottról leszármazottra. Egy olyan családét, ahol nem csak a fehér, hanem a sötét oldal képviselői is megtalálhatóak, emiatt pedig rengeteg konfliktus is adódik.

Nyomon követhetjük, hogyan válik, milyen lelki próbatételek árán, egy fehér boszorkány mesterré.
Milyen érzés az, amikor egy boszorkánylelkű gyermek olyan családba születik, ahol mindkét szülője a sötét oldalt képviseli, ám ő még romlatlan? Milyen élete lesz?

Milyen az, amikor egy sötét boszorkány mégis inkább a fényt választja, vagy éppen fordítva? És mi vár a világra, ha egyikük lemészárolja a királyi családot, és átveszi az uralmat?

Kik azok az Egyensúly teremtők?

Milyen az, ha egy tanulásra érett boszorkánylelkű növendéknek egyszerre két tanítót is kijelöltetnek, egy sötétet és egy fehéret is egyszerre?

Milyen az életük a boszorkányoknak egy olyan országban, ahol a bálványimádó emberek a Balen papsággal az élükön üldözik őket, és egyaránt a pusztulásukat akarják, mert nem ismerik el, hogy nem csak sötétek vannak, hanem vannak, akik a fényt képviselik?

Milyen érzés lehet egy érett korba lépett növendék számára, hogy azzá fog válni, amelyik oldal képviselője hamarabb jut el hozzá, hogy felkarolja őt és tanítsa? Minden növendék esetében egy sötét és egy fehér is elindul érte, bárhol is legyen a világban. Ez nem más, mint versengés. Melyikük jut el hamarabb a leendő tanítványhoz? És mi van akkor, ha rettegsz, mert nem akarsz a sötét oldalra kerülni, mégis a fekete boszorkány kopogtat be hozzád előbb?

Miért csüngenek egy falu minden házának ajtaján vörös "Balen csomók"? Miért látni a falusiak arcán komorságot és fakó tekintetükben ürességet? Mi az, amitől pusztulni kezdenek a háziállatok, az erdőkben pedig elnémulnak a madarak? Milyen az, amikor hideg kezek érintik meg az arcod, de te nem látsz magad körül senkit?

Mi történik egy lánnyal, aki véletlenül összetalálkozik az erdőben egy fekete boszorkánnyal és annak tanítványával?

Miért hívogat egy csapat fiatalt az erdőben egy magányosan álló, düledező viskó?

Milyen érzés az, amikor seregnyi démon vesz körbe? Hogy néznek ki, és mit akarnak veled csinálni?

Mi szóltnál hozzá, ha kiderülne, hogy a hatéves gyereked kiváló médiumi képességekkel rendelkezik, és hamarosan bele is költözik egy halott boszorkány szelleme?

Többek közt ezek is kiderülnek a Farkasveremből és a már szintén elkészült következő részéből, a Szürkékből.















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése